Anda Ada Pertanyaan? Klik Sini
Pencapaian Piagam Pelanggan MDT Bagi Tahun 2021
Bil | Bahagian |
Saiz / Format |
---|---|---|
1. |
Saiz: 56.46 KB |
|
2. | PPP 2021 Bahagian Perancangan & Bangunan |
Saiz : 55.2 KB |
3. | PPP 2021 Bahagian Penilaian dan Perkhidmatan Harta |
Saiz: 72.79 KB |
4. | PPP 2021 Bahagian Penguatkuasaan dan Pendakwaan |
Saiz: 61.6 KB |
Nota*:- Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Majlis Daerah Tumpat diukur dan dipaparkan secara tahunan.
PIAGAM PELANGGAN MDT
- Bahagian Pentadbiran
- Bahagian Pelesenan dan Penjaja
- Bahagian Perancangan dan Bangunan
- Bahagian Penilaian dan Pengurusan Harta
- Bahagian Kebersihan, Keindahan dan Rekreasi
- Bahagian Penguatkuasaan dan Perundangan
- Bahagian Perbendaharaan
PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN MDT 2021
LOGO MAJLIS DAERAH TUMPAT
|
|
|
Bulan, Bintang, Keris & Tombak Lambang Kerajaan Negeri Kelantan |
|
1399 Ialah tahun jajahan Daerah Tumpat ditubuhkan |
|
1979 Ialah tahun Majlis Daerah Tumpat ditubuhkan |
|
Dua ekor kijang dikiri dan kanan Melambangkan Jata Negeri Kelantan |
|
Kuning Melambangkan kedaulatan raja-raja |
- Memastikan perkhidmatan bandar yang terbaik dan menyediakan kemudahan awam di seluruh kawasan majlis.
- Mewujudkan perancangan strategik untuk membangunkan bandar, mengurangkan masalah lalulintas dan pencemaran alam sekitar.
- Mewujudkan Bandar yang bersih dan indah.
- Mempertingkatkan kemudahan awam dan menggalakkan sektor pelancongan dan kebudayaan sejajar dengan dasar kerajaan dan aspirasi rakyat.
- Mempertingkatkan tempat-tempat bersejarah untuk menjadikan daya tarikan pelancong.
- Mewujudkan perkhidmatan yang efisen dan efektif melalui pemodenan sistem pentadbiran majlis selaras dengan pembangunan ICT.
- Meningkatkan kawalan penyeliaan pengeluaran lesen perniagaan, Permit,Kelulusan pelan-pelan bangunan dan Projek-projek pembangunan.
- Memastikan sistem Kewangan Majlis Efektif dan mempunyai Akauntabiliti.
- Mempertingkatkan Program-program pembangunan kemanusian kepada Kakitangan dan penduduk Majlis.